Vostè està aquí: Inici / Formació
Des del nostre Consultori oferim a les Escoles i Instituts una sèrie de sessions formatives-divulgatives sobre temes relacionats amb la salut per tal de prevenir situacions de risc.

1) Els riscos del consum del tabac:

Adreçat a: alumnes de cicle superior de Primària (5è i 6è) i de 1er d’ESO.

Objectius: En funció de l’edat dels alumnes, es treballa sobre el poder addictiu de la nicotina, el risc de seguir el model dels adults fumadors, els efectes negatius del tabac sobre el fumador passiu, trencar els tòpics: el tabac tranquil·litza, el tabac aprima, el tabac fa ser més gran,..., la despesa econòmica familiar.

2) Habilitats Socials i Presa de Decisions: fer front a la pressió de grup:

Adreçat a: alumnes de 1er d’ESO.

Objectius:
a. Conèixer les habilitats socials i per la vida més habituals.
b. Conèixer els estils de comunicació: passiu, assertiu i agressiu.
c. Practicar els estils relacionals.
d. La influència dels iguals, de la publicitat a l’hora de decidir.
 
3) L’Adolescència: reflexions i responsabilitats:

Adreçat a: alumnes de 1er i 2on d’ESO.

Objectius:
a. Donar veu als alumnes sobre el que els preocupa en relació al tracte amb els pares (normes, obligacions, límits). Veure que és un tema general i no personal.
b. Donar veu als alumnes sobre els problemes generals pels seus canvis psico-físics (identitat, nous rols, conflictes entre iguals,...) i explicar-ne els motius.
c. Explicar els canvis psicològics i físics propis de la pre-adolescència i de l’adolescència.
d. Parlar de les seves obligacions a casa, a l’institut i a la societat.
 
4) La Sexualitat: introducció per pre-adolescents. “Què m’està passant?”:

Adreçat a: alumnes de 1er d’ESO.

Objectius:
a. Obrir debat sobre els dubtes i problemes que els preocupen a partir de preguntes fetes pels alumnes de manera anònima.
b. Parlar dels canvis psico-fisiològics que apareixen en els períodes pre-adolescents i adolescents.
c. Vincular la part afectiva i emocional amb la part sexual.
 
5) Prevenció de les tecno-addiccions o addiccions a pantalles:

Adreçat a: alumnes de 1er i 2on d’ESO.

Objectius:
a. Reflexionar sobre la realitat de les noves tecnologies incorporades de fa pocs anys al món dels adolescents.
b. Parar atenció a l’ús que cadascú fa de les xarxes socials, telefonia mòbil, jocs “on-line”, recerques a internet,...
c. Aprendre a reconèixer els riscos de la sobreexposició a aquestes tecnologies malgrat les seves múltiples utilitats.
d. Donar veu a preguntes i realitats dels alumnes que sovint no fan reflexions sobre aquests temes.
e. Donar consells preventius.
 
6) Les drogues: situacions de risc i factors de protecció:

Adreçat a: alumnes de 2n d’ESO.

Objectius:
a. Tipus de drogues (legals/il·legals)
b. Les emocions davant el consum de drogues.
c. Reconèixer els factors de risc i protecció personals.
 
7) Cànnabis, porros, marihuana. Prevenció:

Adreçat a: alumnes de 2on i 3er d’ESO.

Objectius:
a. Reflexionar sobre la innocuïtat o no del cànnabis.
b. Aclarir conceptes erronis sobre la marihuana.
c. Conèixer qüestions legals del consum i tinença.
d. Aclarir els efectes psíquics i físics del consum
 
8) El consum d’alcohol i problemes associats:

Adreçat a: alumnes de 3er d’ESO

Objectius:
a. Reflexionar sobre les situacions que es poden trobar al sortir de festa.
b. Conèixer els efectes de l’alcohol sobre l’adolescent (a nivell físic, sexual, conductual, relacional,...)
c. Pensar sobre les alternatives d’oci sense alcohol.
d. Conèixer la legislació sobre aquest tema.
e. Preguntar-se sobre la necessitat de confiar en l’adult i els serveis d’emergència. 
 
9) Sexualitat: Prevenció de conductes de risc:

Adreçat a: alumnes de 3er i 4art d’ESO

Objectius:
a. Vincular la sexualitat a l’afectivitat.
b. Parlar dels riscos d’una sexualitat associada al consum d’alcohol i drogues.
c. Reflexionar sobre la sexualitat consentida.
d. Orientar en mètodes eficaços de prevenció de malalties de transmissió sexual i d’embarassos no desitjats.
e. Donar veu, a partir de preguntes anònimes, als alumnes de l’aula.
   
10) Prevenció i detecció de les tecno-addiccions o addiccions a pantalles:

Adreçat a: alumnes de 3er i 4art d’ESO, cicles formatius i batxillerat

Objectius:
a. Donar a conèixer la realitat de les tecno-addiccions.
b. Prendre consciència de l’ús o abús que en fa cada alumne de les noves tecnologies.
c. Identificar per part dels alumnes els problemes que actualment els comporta l’abús dels aparells amb pantalles interactives.
d. Veure la necessitat de prendre mesures de prevenció en funció del perfil de personalitat de cadascú i dels seus estats anímics
 
11) Les drogues estimulants: la cocaïna i les drogues de disseny:

Adreçat a: alumnes de 4art d’ESO, cicles formatius i batxillerat.

Objectius:
a. Reflexionar sobre els efectes de les diferents substàncies estimulants.
b. Informar sobre la realitat de la cocaïna, aquí i als països d’origen (cultura, preu, utilitat,...)
c. Informar dels efectes sobre el comportament, l’organisme i la família.
d. Reflexionar sobre la composició i els additius de la cocaïna i les drogues de disseny.
e. Reflexionar sobre el món de la nit amb o sense drogues.